Wednesday, September 21, 2011

C I N . . . .



CINTA
kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?,ketika kita menangis?,ketika kita membayangkan sesuatu?.Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…Ketika kita menemui seseorang yang keunikannya SEIRING dengan kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan CINTA.Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan… Tapi ingatlah…melepaskan BUKAN akhir sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari…dan mereka yang telah mencuba. Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka…
MENCINTAI… BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI. BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN. BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN. Lebih bahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang. Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu berbahagia dapat mencintai seseorang…LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.
Ingin aku putar kitaran waktu, merebahkan segunung cinta ke ribanya, ke pelukannya, ke senyumannya…ke lirikan matanya… kepada yang tercinta, tapi langkah ingin bertapak, jiwa terasa bagai rabak…bagai longlai…pilu… Ingin merungkai hatinya, ingin tahu…apa lagi yang perlu dilaku… tapi ternyata…pintanya di dalam kabus malam… yang sudah itu… sudah…aku masih ingin, inginkan cinta terus kekal, inginkan gelak ketawanya yang mencairkan hati ini… inginkannya, inginkan cinta nya terus padu… namun aku dipinggiri…usah apa yang mahu digubah lagi…ianya terlalu sukar…sukar…
. Walau ia amat perit, amat memilukan.., biarlah dia berlalu pergi… walau kita terkecewa…ada lebih baik kita juga mula berlalu, pergi mencari kehidupan baru, dunia baru, bersama kawan baru, orang baru, cinta yang baru…akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya  . . .

Diari Seorang Wanita


diari seorang wanita
 “Saya sayangkan awak..sayangkan awak lebih dari semua perkara yang ada pada saya..saya tak mahu memilih untuk tidak meyayangi awak.....kerana saya tak tahu bagaimana mahu meneruskan hidup kalau tidak bersama awak..
Saya sayangkana awak..saya sayangkan awak dengan sepenuh perasaan saya..dengan semua kalbu yang diberikan tuhan kepada saya...
Sungguh!! Saya tidak pernah menipu bila saya katakan yang saya sayangkan awak sepenuh jiwa...” 
“Saya rindukan awak”...sebaris kata itu telah membuatkan empangan airmata aku pecah lagi..hakikatnya sejak semalam aku telah berjanji untuk tidak menangis hari ini.....telah aku hamburkan semua tangisan yang bersisa sejak semalam..aku tidak mahu menangis didepannnya,,bukan kerana ego.tapi tangisan ini hanya akan mencairkan hati sendiri yang sedari dulu cukup rapuh bila berdepan dengannya,,tangisan aku nanti boleh sahaja membuatkan aku menarik balik keputusan yang telah dibuat sekejap tadi..sungguh aku tewas..mutiara jernih itu gugur jua “Ya Allah aku mohon ketabahan saat ini” hnya itu sahaja yang dapat aku bisikkan pada hati....
 Aku tunggu lagi bicara dia..aku tunggu lagi apa pula yang mahu dia suarakan kali ini..aku tahu yang dia tidak akan memujuk jauh sekali untuk meminta aku menarik balik keputusan yang telah aku lakukan..bukan kerana dia tidak boleh berbuat apa-apa terhadap keptusan yang telah aku lakukan..tapi  memang itu yang dia mahukan..dia senyap lagi..sesunguhhnya bila dia tidak bersuara dia telah mengambil seluruh jiwaku.....dia telah membunuh jiwa aku yang tadinya cukup kebal untuk menangangi situasi begini dengan diamnya..aku lebih rela mendengar dia menghamburkan kata-kata kebenaran
Aku pandang lagi raut wajah yang ada di hadapanku.....aku usapi setiap inci wajahnya dengan pandangan kasih dan sayang yang sangat mendalam....kalaulah dia tahu yang hati aku luka berdarah saat ini..dan kalaulah dia tahu aku menderita.....kalaulah dia boleh mengerti..arghhh hati ini kosong tiba-tiba..airmata yang mengalir tadi dirasakan sudah tersejat dengan dinginnya angin malam.....betapa tidak tabahnya aku melalui saat begini,,aku renung lagi wajah itu...wajah yang telah menghiasi  hidupku dulu....dan kenangan pertemuan pertama terimbas kembali.....2 ogos 2008...putrajaya menjadi saksi pertemuan kita......akhirnya apa yang aku tahu kami meninggalkan putrajaya dengan seribu kenangan pada sebuah kisah yang tidak ingin diakhiri....aku menjadi rapat dengan dia semenjak itu....itu sahaja....
....itu saja detik di mana perasaan dua jiwa bercambah menjadi rasa yang sangat asyik untuk aku dan dia..tanpa syarat aku terima sahaja huluran pertautan  dua jiwa itu....semua kisah sepanjang mengenali dia mengembirakan..tiada apa yang dapat membuatkan aku mengemis sendu kecuali bila ada ketikanya tiba waktu-waktu aku terlalu rindukan dia.....
Terlalu banyak kisah suka dan duka yang aku kongsikan  bersama dengan dia..telah aku katakan tadi dia adalah cinta terindah yang penah aku miliki..aku memupuk rasa sayang dan rindu ini tanpa pernah memikirkan yang saat-saat seperti sekrang ini akan tiba jua...dalam kekalutan aku menyusun setiap memori yang tidak dapat aku padam....
“ kenapa awak taknak berkawan dengan saya?
Hakikatnya ini yang ingin aku katakan....
 “sebab awak sudah tidak peduli dengan saya....dari awal lagi awak jadikan alasan sibuk belajar untuk menjauhi saya tapi sebenarnya awak sudah ada wanita lain.....awak takut menghubungi saya..bimbang saya menaruh harapan pada awak....awak sudah tidak pedulikan saya dalam hidup awak lagi..awak tidak punya masa untuk mendengar suara saya.......sebaliknya saya ini tidak lebih dari barang yang boleh awak ambil bila perlu dan buang bila tidak hendak..hati saya sebenarnya sudah terluka..dan kelukaan kali ini tak mungkin dapat awak ubati....saya sudah lemas dengan kasih sayang yang hanya saya sahaja rasa....sebaliknya awak mencintai wanita lain..meyayayangi wanita lain..siapa saya didalam hati awak..jika saya kakak awak..kenapa awak tidak menghormati saya..kalu saya..kakak awak kenapa awak sanggup buat perkara yang bukan-bukan dengan saya...kenapa ??....dunia awak sekrang hanya ada dia dan awak.... dan tidak ada lagi saya dan awak....awak dah lama sisihkan saya dari hidup awak..awak sudah tidak seperti awak yang sya kenal dulu..awak sudah tidak tidak lagi awak...yang sayangkan saya....awak kini adalah awak yang tidak mahu terikat dengan perhubungan yang awak juga mencipta dulu..kenapa tidak dari awal awak jadikan hubungan kita adik dan kakak agar saya mengerti......kini saya hanyalah sisa-sisa kenangan.....
 “kenapa nak smpai putus silaturahim?”ujar awak lagi..aku terkedu....
Sekali lagi aku memohon tabah dari Dia..bicara lelaki ini cukup berbisa..bicaranya boleh sahaja menyebabkan aku mati sebelum mati...bicaranya entah ingin mengemis peluang untuk keberapa kali...dia juga maklum yang dia tidaklah meyayangi aku sebagaimana aku boleh menyanginya..betapalah kasih sayang aku untuk makhlukNya yang seorang ini tidak bersyarat..tidaklah aku meminta berlebih-lebih dari dia...dan bila aku mahu disayangi dan menyayangi adakah aku terlalu mendesak namanya.lalu ini sahaja yang dapat aku katakan...
“ saya ingin bersendirian..”
Hati ku menjerit jangan..tapi lidah kelu.....kenapa jadi begini..sampai bila hati ini mahu disakiti sedangkan dalam cinta itu sepatutnya aku temui bahagia..bukan selalu mengemis sendu bukan sentiasa berasa terluka dengan siakpnya yang tidak pernah pedulikan aku..sedari tadi semua yang ingin aku katakan terperangkap dalam hati.....tapi tidak kali ini...
“cukuplah masa-masa yang lalu yang tak pernah awak hargai....tidak untuk sekali ini”
“tak salahkankita berhubungan sebagai kawan.”
“tidak”
Aku tidaklah bertegas bila berkata tidak,,sebaliknya tidak tadi... lebih kepada satu kata yang tidak dapat melengkapi soalan yang diminta jawapannya dari aku......tiada jawapan yang baik kerana bila aku membiarkan permintaanya tanpa sebarang jawapan aku sebenarnya bakal membiarkan hati terus menunggu dia yang tidak mencintaiku..
Lalu  kukucup tangannya lalu aku berlalu pergi....moga dia mengerti...itu yang terakhir..........
 Kini hidupku tanpa dia lagi..... sejauh mana  hati  ini luka berdarah.. aku belum mahu bercerita dan kalaupun aku menceritakannnya kepada kawan,belum tentu mereka dapat melihat hati yang terhiris ini,belum tentu dia tahu mentafsir keputusan yang aku buat..........
aku  marah...marah pada diri sendiri dan keadaan yang yang tidak pernah berubah..marah pada masa dan kesempatan yang sudah tiada..kerana terlalu mahu membaca dan melihat hati orang membuatkan aku tidak yakin dengan kehidupan yang akan aku lalui....
aku mengunci diri di dalam bilik ....dan aku mahu selamanya begitu....terus mengunci diri sehingga jiwa yang luka parah ini benar-benar pulih....kerana aku tidak berdaya lagi untuk meneruskan hari esok dan lusa dengan semangat yang separuhnya sudah tiada....deritanya rasa....tapi aku tidaklah mahu berpatah balik dengan keputusan yang telah  dibuatt sekian lama..aku pandang kosong ruang ruang luas di hadapanku...wajah dan senyumannya ada dimana-mana sahaja...aku tahu yang aku kian parah..aku tahu yang aku sebenarnya tidak berdaya.tapi aku kuatkan semangat..kali ini tidak untuk orang lain..melainkan untuk aku juga..
Aku mencapai telefon bimbitku,.. aku telah menukar no telefon ini...nak guna nombor lama pun aku dah tak mampu......” aku berbisik dalam hati
Nombor dulu banyak kenangan kerana itulah aku tidak mahu menggunakannya lagi...parah sudah aku kali ini.....ade mesej yang sejak bila aku tidak buka...aku tidak peduli lagi dengan semua itu..aku hanya inginkan ketenangan.....
Aku solat hajat bermohon ketenangan dari Dia...aku tahu minggu yang perit sudah berlalu....aku tahu yang aku dapat tidur lena  untuk tempoh yang lama kerana keputusan yang telah aku buat...lama aku mengadu nasib kepada Dia.aku pohon semua yang baik untuk kehidupan yang akan datang
“Ya Allah Ya Tuhanku
Berilah aku ketenangan
Kurniakanlah aku kesabaran
Lindungilah aku dari sebarang kemungkaran
Aku mohon kehadratmu Ya Ilahi seandaianya
Benar tiada jodoh aku dengan dia..jauhkahlah dia dari hatiku- amin”
 Aku berhentikan doaku setakat itu sahaja.....kerana yang selebihnya aku hnya menangis..kalaulah aku tahu begini sakitnya perpisahan....sudah lama aku menyediakan pilihan lain selain dia..sesungguhnya hati sakit dengan apa yang terjadi......badan jadi tidak berdaya untuk menanggungnya lagi dan airmta terus mengalir..
Berhentilah berbicara dan menghantar mesej kepadaku kerana aku sudah tidak sudi lagi mendengar setiap kali kau berlagu....bukan sekarang waktunya..dan kalaulah dari dulu lagi perkara sebegini kau lakukan tidaklah hati aku tegar begitu...tidaklah aku mengambil keptusan senekad itu..berhentilah mempermainkan sekeping hati yang luka parah ini jangan  kau simbah lagi garam pada luka yang tidak kelihatan lagi..
Aku membiarkan semua mesejnya sepi..tidak upaya untuk aku membalas walau satupun darinya.....tidak dapat aku jangkakan dengan akal yang tidak mampu berfikir banyak saat ini.....aku lesu dan sudah tidak berdaya..berhentilah airmata..aku sudah letih menangisi semuanya..
 Sehingga kini aku sudah tidak mendengar apa-apa lagi ceritanya..sudah tiada lagi perbalahan 2 hati...bila aku rindu.....aku sedar rupa-rupanya ade waktu dulu bersama dia yang melahirkan rasa bahagia yang bersisa..
 
dan untuk dia-“ belajarlah untuk hidup  TANPA saya”......

Diari Seorang Lelaki


Assalamualaikum blogers(!) harini gua nak share sikit cerita syok giler boleh meleleh airmata kalau baca untuk korang semua , gua dapat cerita ni dari salah seorang blogger yang sangat cool giler. harap korang dapat menghayati la isi cerita ni , tak boleh baca sampai habis . sikit-sikit la..sok lusa boleh baca lagi..cool kan ~







Aku menyayangimu namun adakah aku terlewat untuk  menuturkankannya untuk kali kedua.....aku yang bersalah membiarkan perasaannya layu sendiri tanpa pujukan dan rayuan dariku lagi....masihku ingat saat pertemuan pertama..ku berjanji ingin menjadi plindungmu..ku ingin menjadi penjaga kepada hatimu setelah kau ceritakan segala kisah hitammu yang menjadi mangsa cinta palsu lelaki..namun siapalah aku untuk menghalang diriku  dari memandangmu dengan penuh nafsu....ku Cuma lelaki biasa yang tuhan kurniakan 1 nafsu 9 akal..lantas nafsuku yang satu itu menyebabkan aku kehilangan dirimu..ku akui kau memang wanita hebat..setiap yang mengenalimu pastikan jatuh hati pada tingkahmu yang manja dan kerana itu mungkin akhirnya kau tersungkur dalam dakapan ramai lelaki yang hanya ingin meratah tubuhmu dan adakah aku jua begitu..ya tanpa sedar aku juga menjadi seperti lelaki-lelaki yang sebelum ini yang hanya ingin mempermainkan dirimu hanya untuk melepaskan nafsu...setelah itu aku mula menjauhi dirimu kerana ku bimbang kehadiran dirimu hanya akan menyusahkan hidupku kelak..arghhh kejamnya aku saat itu memperlakukan dirimu sedemikian rupa..entah kenapa aku sudah lupa dengan janji-janjiku padamu dulu sewaktu mula-mula ingin mengenali dirimu dulu...namun kau sungguh naif..kau sedikitpun tidak pernah mengungkit segala janji yang ku taburkan dulu..masih ku ingat jua sewaktu kau bertembung aku dengan perempuan lain...kau hanya memandangku tanpa kata...aku yang terpaku melihatmu pantas pergi jauh darimu....
 Gadisku tidak aku nafikan kadang kala aku memandang rendah padamu...kau memang wanita yang tidak pandai menjaga diri.malah kau juga bukanlah cantik sangat hingga ingin membuatkan aku jatuh cinta..mungkin kerana itulah aku langsung tidak memandangmu dan melayanmu selayaknya..aku tidak pernah menghargai dirimu malah tidak mengingati pengorbanan dirimu yang menyerahkan tubuhmu padaku sebagai bukti kasih sayangmu padaku..aku fikir kau wanita yang tidak pandai menjaga diri dan tidak layak untuk dijadikan isteri.....
Aku tidak mempedulikan kehadiranmu lagi...aku tidak menghubungimu lagi..ditambah dengan kesibukanku..aku semakin melupai dirimu dan menjauhi diri darimu...namun kadangkala aku terfikr mengapa selama ku tidak pernah mencari dirimu..kau jua tidak pernah datang mencariku..kau jua turut mendiamkan diri..kenapa kau tidak memintaku bertanggungjawab.....kenapa kau hanya menanti aku bertindak dan akhirnya aku terus lupa padamu...bersamamu ku anggap sebagai tuahku sahaja..aku lupa aku berkenalan denganmu disaat hatimu terluka ditinggal lelaki..aku hadir walaupun pada mulanya  kau menolaknnya...aku tidak nampak semua itu...aku yang membawamu masuk kedalam hidupku dan akhirnya aku jua yang membuangmu jauh...
 Sehinggalah suatu hari aku berkawan dengan seorang wanita lain,,,,orangnya cantik dan manis dipandang..menjaga pergaulan dan bersopan...aku namakan dia Qiss..aku bertekad ingin menjadikannya suri hatiku...dan akhirnya aku berjaya dalam misiku untuk menjadikan wanita itu kekasihku dan ingin menyuntingnya menjadi isteriku...aku bahagia bersamanya..namun walau telah memiliki wanita yang baik entah kenapa....aku menjadi rindu padamu.....segala kenangan kau dan aku terimbas kembali di dalam fikiranku....segalanya terjadi sewaktu aku terserempak dirimu dengan seorang lelaki....api cemburuku meluap-luap..aku lupa siapa aku kala itu..aku tiada hak lagi untuk menghalang dirimu dari bersama mana-mana lelaki....aku sedar sewaktu kita bersama kau tidak pernah seperti itu....kau begitu setia padaku...adakah aku yang membuatkan kau  berubah ke perangai lamamu...tiba-tiba aku jadi bimbang... 
Setiap kali aku melafazkan  rasa sayangku pada Qiss aku teringat yang aku pernah mengucapkan ayat yang sama padamu, dan setiap kali itu juga kau hanya tersenyum, tidak pernah mempersoalkannya....kau yakin dengan kasih sayangku sehingga menuruti kehendakku walau ku tahu kau tidak rela melakukannya,,,semuanya demi aku.ya kerana aku kau lakukanya jua...saat itu perasaan bersalahku datang bertalu-talu...seolah-olah ucapanku tiada ertinya pada Qiss, kerana aku pernah  mengucapkannya padamu gadisku namun aku sendiri yang mempermainkan perasaanmu dulu...aku tidak layak untuk menuturkan kata-kata itu...aku mula rasa ingin menatap wajahmu, senyumanmu dan tingkahmu yang manja itu..walau Qiss jua manja orangnya,manis senyumannya namun tidak sepertimu gadisku..saat itu aku sedar betapa berbezanya dirimu dengan wanita lain..rasa bersalah menyelinap kedalam diriku...tergamaknya aku meninggalkan dirimu....
 Suatu petang aku mengambil keptusan untuk bertemu dirmu..kau kelihatan tenang,,,,,,senyumanmu masih terukir untukku namun ku tahu derita kecewa yang kau tanggung..kau tidak lagi menatap wajahku..kau tidak lagi memandang wjahku seperti biasa yang kau lakukan setiap kali kita bertemu...kau menunduk dan hanya sesekali mengangkat wajahmu apabila menjawab soalanku..aku terpukul..kau tidak langsung mempersoalkan tindakan aku meninggalkan dirimu setelah apa yang telah kita buat....kau begitu tenang malah tidak sedikitpun terpancar riak kemarahan diwajahmu kerana  yang kulihat  hanyalah  riak kesedihan...yer satu yang telah hilang dari wajahmu...iaitu wajah riangmu yang sering kau pamerkan setiap kali kita bertemu..aku rindukan semua itu..gelak tawamu yang manja....kini tiada lagi....menambahkan lagi rasa bersalahku..aku ingin sekali memelukmu mengatakan aku rindu..namun aku malu...
 “ abang minta maaf” ujarku dengan perasaan bersalah yang tidak tertanggung lagi.ku renung wajahmu kau cuma diam...tanpa reaksi...kau berpaling dariku...menyembunyikan wajahmu
“ abang minta maaf” ku tuturkan sekali lagi dengan harapan dia akan memaafkan aku....
“ermmm” balasmu ringkas....ku tahu hatimu sebak
“ abang minta maaf tak cari sue..” buat pertama kalinya aku merendahkan egoku kerana aku tahu betapa bersalahnya aku pada dirimu..kau tunduk lagi...sesekali memandang kearah tasik....sinar matamu ku lihat kelam dan redup..,,ada airmata  yang bertakung didalam kolam matamu
“ takde apa-apa yang sue nak maafkan..kenapa nak minta maaf....”ermm itulah gadisku yang tidak pernah menunjukkan kemarahanmu teerhadapku namun segalanya kau pendam didalam hati...walau hatimu terluka dan bisa menyalahkan aku untuk semua yang berlaku namun kau memilih untuk membiarkan aku.....aku betul2 tidak memahami dirimu.....aku bertanya pada diriku sendiri kenapa lelaki lain yang pernah mendampingimu pergi meninggalkan dirimu.....aku tidak pernah ingat semua itu sehingga akhirnya aku menjadi seperti lelaki-lelaki itu,meninggalkan dirimu dan kemudian datang mencarimu kembali....saat itu aku tersedar bahwa walau tidak mempunyai paras yang cantik namun dirimu punya kelebihan lain..yang tidak boleh dinilai dari segi fizikal ..hatimu jua lembut....walau berulang kali aku sakiti kau sentiasa memaafkan aku.....kau juga memahami.....kau jua manja sehingga ku mengambil kesempatan terhadap sifatmu itu..namun aku menuduhmu sebagai perempuan yang tidak pandai menjaga diri....
 “ sue sihat?” tanyaku...aku malu sendiri..selama ini tidak pernah aku bertanya mengenai kesihatanmu...
“ sue sihat..abang sihat? Soalnya pula padaku...aku mengangguk seraya tersenyum...ku lihat wajahnya yang muram itu
“ abang rindukan sue? Ujarku mengungkapkan yang terbuku di hati....
“ye ke....abang takde kelas ke ni?” ermmm soalnya lagi..aku yakin sue benar-benar terluka...dia tidak pernah tidak membalas kata-kata rinduku
“ ade tapi pagi tadi jerk..sue...” panggilku...aku hanya melihat dia yang hanya menunduk...tidak tersenyum seperti selalu..sudah hilang seri wajahnya yang memaparkan wajah ceria...yea aku yakin kerana aku sue tidak lagi seperti dulu...setelah dia tahu aku hanya mempermainkannya.
“ abang minta maaf....” ujarku lagi...aku mencapai jemarinya...lalu mengengamnya...sue hanya membiarkan tidak seperti selalu dia akan membalas genggamanku...
“ abang tak keluar dengan makwe abang ke? Soalnya tiba-tiba....wajahnya tenang...tidak mengambarkan apa-apa reaksi..
“tak?” balasku..dia hanya mengangguk lalu mengalihkan pandangan matanya sekali lagi....dia tidak pernah seperti ini....aku yakin sue benar-benar terluka....dia tidak lagi tersenyum dan dapat menyembunyikan perasaan hatinya....
“ sue abang rindukan sue....please say something..jangan macam ni...abang tau abang yang bersalah...” aku mengelus rambutnya perlahan...rambutnya yang ditiup angin itu aku alihkan dari menutupi wajahnya...
 “ sue minta maaf..sue tak cantik nak buat abang sayang....sua tak  cantik nak buat abang rindu....” ujarnya perlahan..ku lihat setitik airmatanya gugur.....terhiris hatiku mendengarkan kata-katanya..ye sue tak cantik tapi sue ada hati yang baik....abang  nampak semua tuh...namun kata-kata itu hanya bergema di dalam hati...
“ sue tak minta apa-apa dari abang....sue cuma  mahu abang bahagia....sua tak kisah abang pilih dia...dia lebih segala-galanya dari sue....sue sedar diri....”dia menunduk..airmata mengalir laju dipipinya....
“ sua..aa..abang...” tidak tahu apa lagi yang boleh kukatakan saat itu..tidak sangup aku melihat wajahnya kala itu..kejamnya aku melukai hatinya...tidak habis-habis kelukaan aku berikan pada dia..
“sue dah biasa kecewa....sue tak marahkan abang kerana abang lupakan janji-janji abang pada sue sewaktu kali pertama kita  bertemu sebab sue tahu abang takkan mengotakannya namun sue tetap bersama abang..kerana sue sayangkan abang..dan sue percaya abang sayangkan sue walaupun  sue tahu.... tak mungkin abang akan pilih sue menjadi suri hati abang, jadi sue berjanji pada diri sue sendiri..sue akan sentiasa bersama abang sehingga abang yang buang sue jauh-jauh suatu hari nanti dan masanya dah tiba iaitu sekarang....hati sue hancur lihat abang bersama dia...dan sue tak dapat tipu diri sue yang sue benar-benar kecewa tapi seperti sue cakap sue sedar diri sue..sue tak salahkan abang.itu pilihan abang....biarlah sue yang pergi dari hidup abang...”ujarnya perlahan menahan esak tangis..selama bersamanya inilah kali pertama dia menangis dihadapanku dan aku yakin itu semua kerana kesedihan yang tidak tertanggung lagi..aku ingin memeluknya melindungi dirinya dari kesedihan ini...
“ jangan peluk sue lagi...” ujarnya..aku hampir menitiskan airmata lelaki ku .... .aku merenungnya tepat....mengharapkannya mengerti perasaanku kala ini.....aku tidak mahu kehilangannnya..dia terlalu sempurna sebagai seorang suri dalam hatiku...aku yang buta selama ini menilai kecantikan wanita dari sudut luaran sehingga aku tidak nampak hatinya yang benar-benar ingin bersamaku selama ini...
 “ sue sayangkan abang...terima kasih beri sue kasih dan sayang abang...sue dah jalankan tangungjawab sue mencintai abang dan kini tangungjawab sue dah berakhir, abang ada orang lain yang lebih layak untuk mengantikan tempat sue, sue redha....berikanlah peluang untuk sue mulakan hidup baru...berikanlah ruang untuk sue belajar mencintai lelaki lain seperti mana sue pernah menyayangi abang..”ujarnya.. hatinya keras...aku terkelu....
“ sue aaabaang.....”tidak mampu aku berkata apa-apa lagi...sue menuturkan sebuah hakikat yang perlu aku terima..aku memang ade orang lain yang lebih baik dari dirinya tapi mengapa aku masih mahu sue bersamaku...arghhh semuanya kerana nafsu..kejamnya aku terlalu mementingkan diri sendiri...
“tidak..tidak..aku  tidak mahu sue pergi....”
“tidak ada tapinya lagi untuk bahasa tidak abng.....jangan diarayu lagi peluang yang tidak ada..abangg telah lama mempersiakan hati sue..abang ambil mudah kasih sayang ssue..abang biarkan sue  merasakan kehilangan abang hari demi hari..cukuplah kalu abang tahu sue tidak pernah membenci abang atas semua perbuatan abang....rajuk ini panjang takkn terdaya lagi abang memujuknya sampai tapi bila-bilapun kasih syang sue tetap ade untuk abng...Maafkan sue abang....sue dah belajar untuk melupai abang... hidup tanpa abang...dan sue  sedar hati abang bukan untuk sue......abang tidak pernah ada untuk sue....dulu sue fikir abang sibuk dengan kehidupan abang belajar tapi rupanya abang ada perempuan lain..hati sue menjerit kesakitan abang...hanya tuhan sahaja yang tahu....dan sue lalui segalanya sendirian......cinta sue ada harga abang...walau murah tapi sue tak pernah menyusahkan abang.......sue dah memberikan seluruh cinta sue untuk abang dan cinta sue memang untuk abang... Cuma sue perlu mencari semangat sue semula.....sue doakan abang bahagia jugak..diri sue jangan abang risaukan....insyaAllah semoga sue akan dapat bertemu abang semula apabila kesakitan  di hati sue sudah hilang.,,,sue doakan kejayaan dan kegembiraan hidup abang dari jauh..”
Ujarnya lalu mencapai tanganku...dia mengucup lembut tanganku seraya itu terasa setitik airmatanya gugur di tanganku   “ walau sue sudah tiada dalam hidup abang,sue harap abang takkan melupai pertemuan pertama kita.....ia terlalu indah untuk sue....”lalu dia berlalu pergi meninggalkan aku..itulah kali terakhir aku melihatmu...kau benar-benar meninggalkan aku....maafkanlah segala kesilapanku terhadapku.......... Kini barulah aku sedar..selama ini tiada satupun perangaimu yang pernah aku rungutkan..kau terbaik untukku namun sayang aku tidak menghargai semua itu...segala yang kau lakukan tidak pernah kurang..aku yang banyak kekurangan sehingga ku yang tidak layak untuk bersamamu....lelaki-lelaki sebelum ini datang mencarimu semula kerane mereka sepertiku telah sedar yang dirimu bukan pasir yang bertimbun tapi adalah mutiara di dasar lautan..1 antara berjuta dan bertuah sesiapa yang memilikimu.....Sayang..aku terlambat..........



Tuesday, September 20, 2011

25 Senarai Wanita Murahan

#Repost


*Gambar Hiasan




1. Berambut perang..tak pun rambut kaler merah highlight sikit-sikit budget Avril

2. Kau pintal-pintal rambut kat public dengan lidah terjelir-jelir..kau nak jadi pornstar eh?

3. Snap gambar dari atas, buat duck face & kau upload kat Facebook..geli doh tengok..kalau 1 album nama kau, dalam tu semua muka itik kau. Muka penuh depan kamera..semuat-muat frame..bodoh

4. Kau rasa comel bila kau type message 'ewww..jum lepak..busyan lorh...umah tadew orang..pakwe gie maen futsal pulark..busyan busyan! T__T' macam shit kau tahu tak

5. Kau kerek bila kau makan kat fastfood ngan member-member kau..kau snap gamba sana-sini macam tempat tu tak de orang..annoying taek!

6. Kau pakai baju nampak lurah tetek kau pegi jalan-jalan kat bandar..kau seronok lah abang misai pandang pastu tulis kat facebook 'nyampah nyew adew abang misai usya-usya kitew..tark syukew tark syukew larh' Perosak bahasa sial.

7. Annoying doh tengok kau peluk laki or balak kau dekat public or shopping complex..kalau sangap sangat g rumah tumpangan RM30/nett

8. Kau pakai tudung tapi kau pakai jeans yang abang misai dari jauh boleh nampak shape bontot kau yang jatuh tu..lagi-lagi kalau lepas duduk, terselit 'celapong' (celah ponggong a.k.a pungkoq)

9. Macam shit bila kau tulis kat facebook yang kau tengah tension, tengah sakit perut, tengah happy..weh..asal time berak kau tak tulis sekali 'kitew tengah berak..syuke syuke ^__^'

10. Kau saje ubah-ubah relationship status kat facebook..kononnye kau ni macam best kejap Single, kejap in relation, kejap open..asal kau tak bubuh 'I am Lesbian'

11. Nyampah tahu tak kalau kau tak reti bawak barang shopping sendiri..padahal 2 3 plastik je..tu pun nak suruh balak kau..balak kau nyampah ok..bukan suka pun

12. Sikit-sikit kau ngadu kat member-member kau yang kau ada stalker kat kelas, kat office..konon kau tak tahu nak buat ape..ape doh perangai kau

13. Kau bisik-bisik ngan member kau yang duduk semeja..padahal dekat meja tu tengah lepak 4 5 orang

15. Bila kau lepak ngan member yang hot stuff, hensem-hensem, kool, kau tak pulak nak tegur member kau yang pakai tudung serabai plus muka berminyak 'she's not my friends..please lah'

16. Kau tenung-tenung mamat yang cam kool supaya mamat cam kool tu perasan kewujudan kau sambil buat muka tahi

17. Kau order makanan itu ini sebab gambar dekat menu cantik..tapi bila makan 3 4 sudu kau cakap tak sedap..lepas tu tak habis..lepas tu ngadu lapar..g makan kat tempat lain pulak..nak terajang muka kau siot

18. Kau tak pandai buat tu, buat ni..tanak pegang tu, pegang ni..alasan kau kotor, jijik..habis sapa yang nak buat kan? 

19. Pakai tudung, baju kurung, manis..dalam wayang, dalam kereta, huih....bukan main sandar-sandar, peluk-peluk, ramas-ramas..baik tak payah pakai tu semua..selalu nampak kat highway

20. Kau cerewet..kena buat semua benda macam kau nak..kalau tak sama macam kau nak, kau angin, kau merajuk, kau marah..cuba kalau kau buat kerja yang orang cerewet macam kau..muncung je mulut kau

21. Kau merajuk ngan mak kau, kau merajuk ngan bapak kau, pakwe pun buat taek ngan kau..kau ngamok, marah, benci & merajuk..last-last kau decide kau bunuh diri..terjun dr bumbung Pavi..tapi tak mati pun..silap-silap kena buang keluarga..lagi shit hidup kau

22. Lepak ngan sekutu gediks kau ketawa kuat kuat, buat onar..masing masing dressed up fancy nak mampos. Skali awek pakai tudung litup melintas korang pakat usya atas bawah atas bawah ramai2. pandangan jijik like 'eww she dont have style..yucks' emang gud gud la kau

23. Mekap tebal ala ala mak ayam..atas mata tu dah macam pelangi..tambah plak bulu mata palsu..klip pah kip pah mata tu dah macam berus cat..kelopak mata tak larat nak angkat..cam sial.. satu level ngan bapok belakang lorong haji taib..

24. Pakai baju sikit lagi nak 6pak puting..lengan himpit tetek bagi terkepit..konon nak bagi nampak lurah lebih menonjol pastuh snap gamba dari atas supaya nampak yg dalam baju tu... buat pulak muka bersyahwat sambil lidah terkeluar.. what the hell..saje menambah bilangan owang laki masuk narakka jahanam

25. Kau buat facebook ni macam medan memperagakan diri..kau upload beribu ribu gamba muka kau je sampai 10 album.. bila ade org puji kau jawab 'ala shayer tark syomel pown..beshe beshe jew' nyampah siot

20 senarai lelaki murahan

Assalamualaikum uollss~ ha korang ingat lagi pasal 20 senarai awek murahan malaya ?
muahahaha...aku slalu dpt inbox daripada awek2 cun dia condem pasal fakta tu~  lulz
takpe..kali ni untuk lelaki pulak..kahkahkahkah~bukan la nak kutuk2 tapi kepada yang terase tu opsss beroooo...sorry erk...kahkahkahkah~ 


1. Kau yang cakap dirty dengan kawan-kawan & kuat-kuat konon nampak kool & sempoi padahal kau nampak bodoh

2. Kalau text ngan laki, bahasa rilex & ok..tapi bile text ngan gadis, "macam manew niew..i segan lew nark kuar ngan u..hukhuk..^__^" macam shit doh konon menepati citerase gadis itu

3. Rambut kau menjadi masalah disamping keutamaan..payah lah kalau berangin sikit kau pegi sliding door or cermin kereta cepat-cepat semata-mata nak repair rambut kau..kalau jalan tepi bende bercermin pun nak jeling tengok rambut..ape doh

4. Kau dah famous ngan sikap sempoi..tapi kau agak-agak lah kalau nak kuar g tengok wayang pun pakai short..kemas sikit pakai jeans pun ok lah..asal? bulu kaki kau rebonding eh? aq tengok sendiri pun jijik

5. Tak payah budget nak sempoi & kool sangat lah bile kau pakai beg,accessories pink konon kau ni jambu & metroseksual tapi kulit hitam berminyak..wekks

6. Kau kutuk kawan lelaki sendiri yang muka berjerawat konon kulit kau bersih pakai Fair&Lovely..lelaki lagi awesome bile ada jerawat

7. Bila kau lepak ngan gadis, kau steady..tapi bila member lalu depan selamba "i tak kenal dia"..kalau angkat pun muka macam nak tak nak je

8. Sopan ngan girls hot..tapi kurang ajar ngan yang lain..tak kira lah lelaki sendiri or gadis yang gemok & tak cun..cam aram

9. Menggelabah nak belanja gadis gebu kat fastfood..bila kawan sendiri mintak belanja Coke alasan kau macam shit

10. Pakai barang branded..Adidas, COnverse, Top Man, Levis, Casio, Okley..lepastu kau nak gampang-gampang ngan member kau yang pakai sliper Sufian ngn baju pagoda

11. Tak pun kau cerita banyak duit & barang berjenama dekat gadis gebu kasi gadis gebu tertarik ngan sifat metroseksual & up-to-date kau

12. Kau pakai DSLR pakai duit ptptn tak pun duit mak abah tapi duit makan sesak sampai pinjam member..tapi bile member nak pinjam DSLR kau kedekut macam sial

13. Usung DSLR kau kehulu kehilir konon kau ni foto-tangkap..bila tengok cara amik gamba pun cam suck..pegang DSLR pun tak style

14. Panas terik, berpeluh kat tengah kotaraya ni, boleh pulak kau pakai sweater tebal,Okley, topi Monster, short pants & kasut Vans yang besar sampai orang tengok pun lemas

15. Taip macam-macam kat facebook siap fuck suck sume keluar..tapi realiti lepak jugak ngan budak layan anime & tonton Fairy Tale, Naruto dekat lapy

16. Nak lepak ngan gadis tapi barang dressup sume kau pinjam..daripada topi Monster, Okley, baju, kemeja, jeans & kasut sampai duit pun pinjam..alasan nye barang sendiri tak hensem ngn kau..buat apa kau beli dulu bodoh

17. Kau cakap "bro..nak g mana bro? lepak lah kejap bro.." kuat-kuat padalah bila dalam rumah, kolej tak pernah pulak cakap macam tu

18. Duit ptptn habis sebab belanja awek..tapi bila awek tanya kenapa duit habis, cakap member selalu pinjam..nak kasi diri tu nampak mulia di mata gadis

19. Kau kerek ngan abang kerja kat Petronas or Caltex masa nak isi minyak bila dalam kereta kau ada gadis gebu tak pakai tudung konon kau hensem sampai abang tu respect kat kau

20. Main blog, Facebook & Twitter bagai..tapi semua yang dalam blog & lain-lain gampang je lebih..kasi orang nampak kau awesome di alam maya..realiti, menangis bila gaduh ngan gadis

Kepada sesiap yang nak share,amatlah dialukan :D
Kepada jantan yang terasa tuh, leklu ...jangan marah2.hihihi

Monday, September 19, 2011

70 Ayat Jiwang Paling Cool


Apa-apa pon layan ajela…..




1. All I care about is being with you forever.
2. All the gold and diamond in the world are not enough to buy the love I have for you.
3. God created you for just for me.
4. I am addicted to your love.
5. I am crazy about you.
6. I cannot live without you.
7. I cannot stop thinking about you.
8. I did not mean to hurt your feelings.
9. I do not want to wake up from this wonderful dream with you.
10. I feel safe when I am with you.
11. I get lost in ecstasy when you make love to me.
12. I have finally discovered true love – you.
13. I love talking to you.
14. I love the way you make love to me.
15. I miss your hugs and kisses when we are apart.
16. I thank God for the day he brought you into my life.
17. I want to spend forever with you.
18. I will give anything to be with you.
19. I will give you my heart, my body, and my soul.
20. I will go with you to the ends of the world as long as you keep loving me.
21. I will rather be broke than trade your love for a million dollars.
22. I will travel a thousand miles to be with you.
23. I wish God had brought you to me sooner.
24. If anything happens to you, I will go crazy.
25. If I could I would make love to you a thousand times.
26. If I had to live life over again, I would live it with you.
27. If loving you is a sin, then let me be guilty.
28. If our love is blind, then I never want it to see the light of day.
29. Life without you will be like going to sleep and never having sweet dreams.
30. Loving you feels like heaven.
31. Loving you has made life even sweeter.
32. Loving you has made my life so full of joy and happiness.
33. My heart cries when we are apart.
34. You are my love, my heart, and my life.
35. No man has loved me the way you love me.
36. Nothing will ever stop me from loving you.
37. Ooh sweetie, you are so good to me.
38. Your warm hugs and your tender kisses are more precious than gold.
39. Talking to you is like sipping the most delicious wine – I want it to last forever.
40. The times we spend together are like precious gems that money cannot buy.
41. Time stops when you hold me in your arms.
42. When I am with you, my troubles seem to melt away.
43. When I look at you I see a man that I find irresistible.
44. Words are not enough to express how much I love you.
45. You are my prince.
46. You are my soul mate.
47. You are the most important person in my life.
48. You are the music that makes my heart sing.
49. You are the only man I ever want in my life.
50. You are the other half that makes me feel whole.
51. You are the perfect man for me.
52. You are the sweetest man I know.
53. You bring nothing but love, peace, joy, and happiness to my soul.
54. You bring so much joy and happiness to my life.
55. You love me gently.
56. You make me feel like a woman.
57. You make me feel so good I want to kiss you from your head to your toe.
58. You make me want you more each day.
59. You treat me like a princess and I love you with all my heart.
60. Your are the kindest man I know.
61. Your caring words touch the deepest part of me.
62. Your hugs and kisses melt my heart like chocolate ice cream on a warm summer day.
63. Your kisses are like warm chocolate on a cold winter night.
64. Your kisses are so good I feel tingles all over.
65. Your love is like a solid rock that will never break.
66. Your love is so good I can’t get away even if I wanted to.
67. Your love warms my heart like the glow of a candle light in a midsummer night’s dream.
68. Your loving whispers in a moon-lit night are like soothing wine, they put me in the mood.
69. Your smile is so comforting it makes my tears go away.
70. Your gentle touch sends chills up and down my spine.


Tuesday, September 13, 2011

Lawak Komik KL Gangster

Assalamualaikum ! kihkihkih~
kite ade terbaca satu fan page kat fesbuk yang ade taruk gmbar2 komik yang kelakar giler bab*tutttt hahahahaha....korang nak baca tak ? hah okay kite memang nak suruh korang baca pon...cikidauuuuuttttttttt!!!!


LAWAK AF




LAWAK ISTERI


hahahahah amacam  ? best ? seronok ? kah kah kah ~ nnti kite dapat lagi kite re-edit kat tittle yang same ni tau tau...

Sumber LAWAK FESBUK

Monday, September 12, 2011

' Disihir Guna Gambar Dalam Facebook '

Assalamualaikum blogger's

korang ade baca kosmo arini tak ? kalau tak meh aku bagi tahu korang
muka depan sekali surat khabar kosmo tu memang betol2 memeranjatkan aku.
*terperanjjat boboy* kikiki...korang jangan main main...zaman sekarang ni orang sanggup wat ape saje. korang tak rase ke yang korang tu 'bakal' disihir ? kikiki...korang hti hati la nak snap gmbar tu , pakai gmbar kartun ke dah ckup..kadang2 pelik kan kenape diorang tak sihir artis ke..orang kaya kaya la kan..huh.....ape ape pon...kita doakan semoga ia tak terjadi pada kita,keluarga kita, kawan2 kita semua yer....amin...



Ira disihir guna gambar dalam FB

IRA (tengah) ditemu bual oleh wartawan Kosmo!, Suhana Md. Yusop sambil diperhatikan oleh Shamsuri Shafie di Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan kelmarin.


NILAI - Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).
Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.
Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka.
"Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur.
"Kami tidak mengenali antara satu sama lain.
"Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya," dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.
Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.
Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.
Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja.
"Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,'' ceritanya.
Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.
SUMBER : Kosmo.com.my

Wednesday, September 7, 2011

Mengapa Mesti Berpisah ?



Salah satu kata yg paling berat untuk saya katakan dan dengarkan adalah kata ‘perpisahan’. Mudah untuk dituliskan, namun begitu berat untuk dihadapi. Namun mungkin bila tidak ada kata perpisahan, tidak akan ada kata pertemuan. Kedua kata itu adalah 2 hal yg tidak bisa dipisahkan. Bila ada pertemuan pasti akan ada perpisahan. Tatkala Nabi Adam AS diciptakan dan menemukan dirinya bermukim di surga, beberapa saat kemudian dia harus rela berpisah dengan surga yang penuh kenikmatan. Nabi Adam AS hijrah ke dunia yang unik, penuh warna dan tantangan. Inilah mungkin awal mula sejarah kata pertemuan dan perpisahan dalam sejarah anak manusia.
Siklus pertemuan dan perpisahan ini terus terjadi dalam kehidupan seseorang dan dalam sejarah peradaban manusia karena kedua kata itu memang mesti ada ketika manusia ada. Siapapun dia harus mengalaminya. Pertemuan biasanya diwarnai dengan hal2 yg indah dan membahagiakan. Perpisahan lebih byk dihiasi dgn kesedihan, keharuan dan linangan air mata. Jarang kondisi ini terbalik. Pertemuan adalah awal dari sesuatu yg baru, tapi perpisahan bukanlah akhir dari segalanya.
Mungkin saya termasuk salah seorang yang harus mengalami siklus ini. Perpisahan dan pertemuan yang silih berganti dengan seseorang yang menjadikan hidupku penuh warna.  Andai kata itu bisa dihapus dari kamus kehidupan ini, aku akan me-delete-nya secara permanen. Namun kata itu sepertinya adalah hal yg ‘default‘ dlm program kehidupan setiap insan, sehingga mustahil untuk dihilangkan.

Kini aku sudah sampai kembali di penghujung malam. Kusingkirkan almanak di atas meja agar aku tidak menghitung berapa malam yang mesti kulewati tanpa dirinya. Penantian yang berkepanjangan adalah hal cukup menyengsarakan. Menunggu pertemuan kembali adalah pekerjaan yang berat dan menegangkan. Kata orang penantian bisa menjadi hal yang membahagiakan bila kita menikmatinya dan mengisinya dengan hal2 yang bermanfaat. Namun secara jujur kukatakan, amat sulit untuk menikmatinya. Kadang malah menyiksa… Perpisahan yg berat, namun harus dijalani kembali demi menggapai sebuah mimpi. Aku hanya bisa menyemangati diri sendiri. Ruang kembali memisahkan cintaku…
Hari-hari terasa begitu lama untuk dilewati. Apakah sehari telah berubah jadi 48 jam ? Sepertinya tidak, tapi kadang saya merasa seperti itu. Waktu seakan merangkak seperti siput yg ingin melewati jembatan Suramadu. Rindu yang membuncah seakan tak terbendung. Andai aku bisa, aku akan menggulung waktu kedepan dan memotong pita perjalanan hidupku untuk beberapa waktu. Jika Doraemon ada di sini, aku akan memintanya untuk meminjamkan mesin waktu atau pintu ajaib miliknya. Ingin rasanya raga ini terbang ke suatu tempat walau tanpa baling-baling bambu. Menemui cintaku.

P/s : aku mengharapkan sesuatu perpisahan itu terlalu indah macam mula berkenalan dengannya :)

Monday, September 5, 2011

Kumpulan Surat Cinta ♥

suratBeragam latar belakang profesi dan keahlian yang dimiliki ternyata dapat mencerminkan juga tipikal romatisme seseorang dalam mengungkapkan perasaan cintanya terhadap sang kekasih. Meskipun kumpulan surat – surat cinta dibawah ini mungkin hanyalah sebagai humor belaka, namun tidak ada salahnya untuk dikirimkan kepada kekasih tercinta.
Mulai dari pengusaha hingga Penggiat Informatika (baca: hacker) pun juga memiliki surat cintanya sendiri. Penasaran? berikut adalah beberapa kumpulan surat – surat cinta tersebut dikutip dari berbagai sumber di Internet:

Surat Cinta Seorang Pengusaha

Dikutip dari: Peluang Usaha
Kepada Yth.
Sdri. Ine
di Jakarta
Hal : Penawaran Kesepakatan
Dengan Hormat,
Saya sangat gembira memberitahukan Anda bahwa saya telah jatuh cinta kepada anda terhitung tanggal 1Januari lalu. Berdasarkan rapat keluarga kami tanggal 7 Januari lalu pukul 19.00 WIB, saya berketetapan hati untuk menawarkan diri sebagai kekasih anda yang prospektif.
Hubungan cinta kita akan menjalin masa percobaan minimal 3 bulan sebelum memasuki tahap permanen. Tentu saja, setelah masa percobaan usai, akan diadakan terlebih dahulu on the job training secara intensif dan berkelanjutan. Dan kemudian, setiap tiga bulan selanjutnya akan diadakan juga evaluasi performa kerja yang bisa menuju pada pemberian kenaikan status dari kekasih menjadi pasangan hidup. Biaya yang dikeluarkan untuk kerumah makan dan shooping akan dibagi 2 sama rata antara kedua belah pihak. Selanjutnya didasarkan pada performa dan kinerja Anda, tidak tertutup kemungkinan bahwa saya akan menanggung bagian yang lebih besar dari pengeluaran total. Akan tetapi, saya cukup bijaksana dan mampu menilai, jumlah dan bentuk pengeluaran yang Anda keluarkan nantinya.
Saya dengan segala kerendahan hati meminta anda untuk menjawab penawaran ini dalam waktu 30 hari terhitung tanggal penerimaan surat. Lewat dari tanggal tersebut, penawaran ini akan dibatalkan tanpa pemberitahuan lebih lanjut, dan tentu saja saya akan beralih dan mempertimbangkan kandidat lain. Saya akan sangat berterimah kasih apabila Anda berkenan untuk meneruskan surat ini kepada adik perempuan, sepupu bahkan teman dekat anda, apabila Anda menolak penawaran ini.
Demikian penawaran yang dapat saya ajukan dan sebelumnya terima kasih atas perhatiannya.
Jakarta, 15 maret 2005
Hormat saya,
Pengusaha Prospektif

Surat Cinta Seorang Hacker

Dikutip dari: WTF Pictures
Seandainya hatimu adalah sebuah system, maka aku akan scan kamu untuk mengetahui port mana yang terbuka Sehingga tidak ada keraguan saat aku c:\> nc -l -o -v -e ke hatimu, tapi aku hanya berani ping di belakang anonymouse proxy, inikah rasanya jatuh cinta sehingga membuatku seperti pecundang atau aku memang pecundang sejati whatever!
Seandainya hatimu adalah sebuah system, ingin rasanya aku manfaatkan vulnerabilitiesmu, pake PHP injection Terus aku ls -la; find / -perm 777 -type d, sehingga aku tau kalo di hatimu ada folder yang bisa ditulisi atau adakah free space buat aku?.
apa aku harus pasang backdor “Remote Connect-Back Shell” jadi aku tinggal nunggu koneksi dari kamu saja, biar aku tidak merana seperti ini.
Seandainya hatimu adalah sebuah system, saat semua request-ku diterima aku akan nogkrong terus di bugtraq untuk mengetahui bug terbarumu maka aku akan patch n pacth terus, aku akan jaga service-mu jangan sampai crash n aku akan menjadi firewallmu aku akan pasang portsentry, dan menyeting error pagemu ” The page cannot be found Coz Has Been Owned by Someone get out!” aku janji gak bakalan ada macelinious program atau service yang hidden, karena aku sangat sayang dan mencintaimu.
Seandainya hatimu adalah sebuah system, jangan ada kata “You dont have permission to access it” untuk aku, kalau ga mau di ping flood Atau DDos Attack jangan ah….! kamu harus menjadi sang bidadari penyelamatku. Seandainya hatimu adalah sebuah system, …?
Tapi sayang hatimu bukanlah sebuah system, kamu adalah sang bidadari impianku, yang telah mengacaukan systemku!
Suatu saat nanti aku akan datang n mengatakan kalau di hatiku sudah terinfeksi virus yang Menghanyutkan, Ga ada anti virus yang dapat menangkalnya selain …kamu.

Surat Cinta Seorang Ilmuwan

Dikutip dari: About Your Love
Archimedes dan Newton tak akan mengerti Medan magnet yang berinduksi di antara kita
Einstein dan Edison tak sanggup merumuskan E=mc2 Ah tak sebanding dengan momen cintaku
Pertama kali bayangmu jatuh tepat di fokus hatiku Nyata, tegak, diperbesar dengan kekuatan lensa maksimum
Bagai tetes minyak milikan jatuh di ruang hampa Cintaku lebih besar dari bilangan avogadro…
Walau jarak kita bagai matahari dan Pluto saat aphelium Amplitudo gelombang hatimu berinterfensi dengan hatiku
Seindah gerak harmonik sempurna tanpa gaya pemulih Bagai kopel gaya dengan kecepatan angular yang tak terbatas
Energi mekanik cintaku tak terbendung oleh friksi Energi potensial cintaku tak terpengaruh oleh tetapan gaya
Energi kinetik cintaku = -mv~ Bahkan hukum kekekalan energi tak dapat menandingi hukum kekekalan di antara kita
Lihat hukum cinta kita Momen cintaku tegak lurus dengan momen cintamu Menjadikan cinta kita sebagai titik ekuilibrium yang sempurna Dengan inersia tak terhingga Takkan tergoyahkan impuls atau momentum gaya
Inilah resultan momentum cinta kita
Salam
Ilmuwan

Surat Cinta Seorang Dokter

Dikutip dari: Ninoholic
surat cinta dokter
Harap bawa ke Apotik terdekat untuk menerjemahkannya..

Komen Aku :
 errr . orang dulu dulu nak bercinta post surat je .
korang tengok la betape jiwangnyer ayat dia.hahaha !
zaman sekarang ni ade lagi ke orang bercinta guna surat surat ni ?
komen korang ape ?