Friday, May 20, 2011

Tanda Lelaki Sayang ♥

Assalamualaikum ;)
selamat petang , salam satu malaysia .
yeahhhh ..
So Harini Aku Nak  Update 
Tentang Tanda-Tanda Lelaki Sayang .
Sayang Ni kan . Ade Macam-Macam Cara .
Luar , Dalam , Depan , Belakang .
Macam-Macam . Ha Yang Ni Aku Nak Bagi Tahu 
Serba Sedikit , 


Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta
dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas.
Hati lelaki yang dianggap keras selama ini ,
tiba-tiba lembut seperti kapas . Bahkan lelaki yang mabuk cinta
sanggup berkorban apa sahaja untuk kekasihnya .
SEKERAS MANA PUN HATI LELAKI ,
AKAN M'NGALIRKAN AIRMATA JIKA HATINYA DILUKAI
namun kaum wanita ,
janganlah ambil kesempatan di atas pengorbanan
yang dilakukan lelaki untuk mu ini ...

sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu 
sentiasa bersungguh-sungguh melakukan untuk kamu
dengan rela hati , nyata kamu tidak silap memilih teman hidup .
Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan
perkara sebenar . Dia bukanlah jenis orang yang berdamping
denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil
kesempata,tetapi atas dasar cinta yang sebenar..
betapa beruntungnya kamu...


selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat
hatimu senang dan terhibur..itu tandanya dia
inginkan perhubungan yang serius daripada kamu.
sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan  yang manis untuk dikenang ..

Jadi , tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa
inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan 
dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya..
Padanya , sudah menjadi tanggungjawabnya untuk
membuatkan hati orang yang disayangi senang dan terhibur..


Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang
yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba
memberi kamu nasihat . ingat ! nasihat bermaksud mengingati.
Dia akan sentiasa mengintati orang yang dia sayangi agar 
hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah .
Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan antara kamu . 
Jadi , terbukalah mendengar nasihatnya :)


Jika sudah sayang , Macam-macam akan kamu
fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya .
Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan
dia selalu memikir dan merisaukan kesudahan hubungan kamu.
Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan
kamu dan bagaimana untuk menyelamatkanya dari
berakhir begitu sahaja . Kalau boleh.
biarlah sampai ke jinjang pelamin .BARU BERBALOI ! ;D

lucu kan ? tapi itu la hakikatnya apabila teman lelakimu
berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata
untuk mendapatkan perhatian daripadamu :)

Si dia mahu bermanja dan ingin kekasih hatinya melayan
lebih baik daripada orang lain yang pernah kamu sayang .

Kalau dia merajuk hati . sesekali cubalah untuk memujuknya !
Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada ! HAHA
BUKAN senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada
seseorang lelaki yang berperawatakkan manja . 
HANYA UNTUK ORANG YANG DISAYANGINYA SAHAJA  ;P

Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang
datang membantumu adalah TEMAN LELAKIMU.
Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah
dan rasa bertanggungjawab untuk membantu .
Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup
melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani
masalah...UNTUNGYE !!!!


Kamu memberitahunya yang kamu
akan ke satu  tempat untuk jangka masa yang
agak lama.. Tiba-Tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu .
Itu tandanya si dia lansung tidak boleh berjauhan darimu dan
tidak perlu ragu ragu lagi tentang kesetiaannya :)

Sekiranya teman lelakumu sentiasa
bertanyakan soalan yang sama
" you masih sayangkan i ? "
JANGAN  anggap itu satu persoalan yang membosankan.
itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu
kepadanya luntur ...
Sebab itulah kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar
kamu tahu  betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat
diri kamu sudah dimiliki olehnya :)

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya ..
Bukan Semua Lelaki sanggup menitiskan air mata hanya
untuk SEORANG PEREMPUAN ..
Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki sanggup 
menitiskan air mata demi kamu ? itu membuktikan cintanya
begitu kuat buatmu :)


Manusia tidak ada yang sempurna .
Samalah juga teman lelaki kamu .
tak lari dari buat silap . kadang kadang
buat kamu kecik hati..tapi kalau dia nak berubah
adalah satu perkara yang baik dan kamu perlu sokong dia .
Berilah dia masa untuk berubah . nak berubah bukan senang
tapi kalau dia berubah demi untuk bahagiakan kamu , itu adalah
satu perkara yang baik . Janganlah kamu cari penganti dia
semata-mata kamu kecik hati dengan kesalahan dia ..
Dan Kamu pasti ke penganti kamu tu untuk dapat bahagiakan kamu...



Mungkin Pasangan Kamu tak sempurna .
tapi kalau kamu dapat rasakan keikhlasan hati dia..
itu lebih baik..
dan.....
ikhlas itu tak boleh dilihat..
tapi boleh dirasa dengan hati..


* END *

hehe , amacam ? so korang dah faham laaaa kan ..
tu pentingnya lelaki untuk perempuan .
haaa . nnti aku update TANDA perempuan sayang  pulak erkk .
kalau korang dapat boy yang mcm ni .
Untunglah korang :)



Suka ? 
Like Ni 

12 comments:

  1. sebelum dpt bukan main lagi pujuk rayu.. bila dh dpt kdng2 mcm chipsmore ja.. now u see now u dont.. mmg smua org x perfect t'msk sy gak.. kalau lelaki 2 slalu b'sikap acuh x acuh ja mcm na plak?? sayang ka mksdnya 2?? kalau perempuan wat mcm 2 gak mesti akan dipersalahkan n kata mcm2.. so....??

    ReplyDelete
  2. hmm , susah jugak nak jawab soalan tu ,
    actually , kita bercinta . kita couple ni ..
    kita kena pandai pilih , takkan la kita dah tahu yang dia jahat . then kita still nak kat dia ..
    boleh fikir kan ? hmm , cinta ni . datang mengejut .. dan bila dia pergi pula..lebih mengejut ..
    so..thinking ;)

    ReplyDelete
  3. sy pernah dpt lelaki cam ni tpi slek satu benda je. kuat menipu! 2 thun kena tipu hidup. mmg bukan sume org perfect tpi kalau penipuan dh dasyat giler camtu so sifat2 diatas pun susah ler saya nk cayer kt dia tol x?

    ReplyDelete
  4. kalau mcm tu ..
    bukan namanya tanda lelaki sayang :D

    ReplyDelete
  5. kan!

    p/s: blogwalking jom ke

    http://theicecreamofmylife.blogspot.com/

    ^^

    ReplyDelete
  6. hahahaaaa .a little bit ade kat die .

    ReplyDelete
  7. Ainun : mestilah bolehhhhh,
    kena kenal HATIBODY dlu tauuu , sebelum pilih tuu.. kang dah terkena..baru nyesal salah pilih..hahaha
    Cik Shaz : kalau ade a bit tu , kemungkinan ada yang lain yang awak tak tahu :) cuba mendalami hati dia :D:D

    ReplyDelete
  8. nice entry!! huhuhuhuh.. bgos ni.. thnx fllowng me! ;)

    ReplyDelete